close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

5 טיפים לצלם המתחיל

מערכת שורשי אב, תשעט11/08/2019

’What a wonderfull world‘ אמר לואי ארמסטרונג בשירו המפורסם. ואכן, זהו עולם מופלא שבעבור צלם מתחיל אין סוף הזדמנויות לצילום

תגיות:
העולם בו אנו חיים מעניק אין סוף השראה והזדמנויות לצילום. במיוחד אם מדובר על צלם מתחיל שפועמת בתוכו התשוקה להעביר אל הצילום את מה שעיניו רואות. מסיטואציות יומיומיות כמו אנשים המחכים ברכבת או מלצרית המגישה קפה ועד לסיטואציות מתוכננות כמו צילומים לאלבום החתונה או לבר המצווה. כל אלו מהווים פוטנציאל מדהים לבטא את הכשרון ויכולת הצילום שלכם וליצור צילומים מרהיבים.

עם הטכנולוגייה הקיימת, גם טכניקות הצילום רבות ומגוונות כך, שכל אחד הרוצה להכנס לעולם הצילום ובהתאם לרמתו ולהעדפתו יכול למצוא את המכשיר והטכנולוגיה המתאימים לו. צלם חובב יכול להתחיל
בצילום בעזרת מכשיר סלולרי ולהסתפק בכך אם זה רצונו. מנגד, מי שמעוניין להתמקצע, יכול לרכוש מצלמה מתאימה ולהתפתח משם. זהו תחום שאותו כל אחד יכול ללמוד וישנם מספר טיפים שניתן להעזר בהם כדי לקבל יותר וודאות ויותר בטחון.

5 טיפים לצלם המתחיל
כשעולה בנו רצון כלשהו או כשאנו רוצים להשיג מטרה מסויימת, לרוב אנו רואים כבר את התוצאה. אם לא נשים לב, נתנהל כאילו כבר הגענו לתוצאה. כלומר, עם התשוקה להגיע לרמת מקצועיות גבוהה אתם יכולים בקלות להשקיע בציוד מקצועי שאינו תואם את המצב הקיים ואת היכולות הנוכחיות. ההתלהבות וההתרגשות יובילו להוצאות מיותרות. המבחר של ציוד הצילום הוא כה מגוון ומותאם לרמות השונות שמומלץ להבין מהו הצורך הנוכחי ואז להתקדם ברכישות.

בנוסף, כמו בכל תחום בחיינו, כשיש מטרה מסויימת, ניתן לראות במקביל גם את הציפיות נבנות. בצילום נרצה שהתוצר הסופי יהיה בדיוק כמו שדמיינו ובאיכות גבוהה ביותר. אך, אם זה אינו תואם ליכולת ולידע, הציפייה יכולה להתגלגל לאכזבה. חשוב להיות מודעים לנקודת הפתיחה ולהגדיר מטרות מתאימות.

טיפ שלישי הוא למידה מאחרים. אין הדבר אומר שמייד חייבים להרשם לקורס מקצועי אלא רק שיש ידע ונסיון של אחרים שניתן וחשוב להעזר גם מי שהוא אוטודידקט בבסיס.

פתיחת כל תחומי הצילום הנה הטיפ הרביעי ומשמעותה, שאם אין תחום מסויים שאתם יודעים שאתם רוצים, אז לפני שמחליטים על נישת צילום מסויימת, עדיף לשמור על ראש פתוח ולצלם סוגים שונים של נישות. להרגיש כל תחום ואז להחליט.

הטיפ האחרון נוגע למכירת הצילומים. בתחום זה, אין חוקיות בנוגע למי זכאי למכור את צילומיו. גם אם הנך צלם מתחיל, אם הצילומים הם באיכות גבוהה וברמה אשר הנך מסופק ממנו, יש לא מעט מדיות שבהם ניתן למכור את התוצר.

הסוד להצלחה בצילום
הסוד שידוע לכל אך לא תמיד זוכרים הוא שהתרגול וההתנסות הם החשובים מהכל. אסור לפחד מלנסות סוגים שונים של צילומים או שימוש מגוון במצלמות וציוד נלווה. דווקא עשיית הטעויות וההתנסויות הן שמאפשרות את ההתמקצעות וההתמחות בתחום הצילום. אז התנסו ותהנו מעולם כה מופלא.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה